zondag 9 november 2014

Thema herfst: het 'Grote paddestoelenspel'

Samen met de peuters speel ik het 'Grote paddestoelenspel'.
Ik begin het spel met de gele en de rode paddestoel. Deze kleuren kenden de peuters al van de activiteit tijdens het vorige thema.

De kinderen moeten kijken naar de kleur van hun kabouter en om hem daarna bij de paddestoel  te zetten met dezelfde kleur.
Ik laat de kleuters eerst de kleur van hun kabouter benoemen en vraag dan bij welke paddestoel hun kabouter hoort.

Hieronder zie je enkele foto's van het spel. 


Ik heb de paddestoelen en de kabouters tussen een blokje geschoven met een gleufje in. Op die manier kunnen de paddestoelen en de kabouters rechtstaan.



Dit is de doos waar ik het spel ingestoken heb, samen met een kaart waar de inhoud van het spel op vermeld staat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten