zondag 9 november 2014

Thema: 'Halloween'

Het volgende thema die ik uitgewerkt heb is: thema 'Halloween'. Persoonlijk vond ik het niet zo'n gemakkelijk thema om bij peuters in een kinderdagverblijf uit te werken.

Ik heb een het verhaal van heksje Mimi vertelt namelijk: ' Heksje Mimi tovert iedereen in slaap.'
Het verhaal op zich was een beetje te moeilijk voor de peuters. Daarom heb ik enkel de belangrijkste prenten uit het verhaal gehaald en de grote lijnen ervan vertelt.


Na het vertellen van het verhaal van heksje Mimi hebben we haar heksenhoed gemaakt. De kleuters mochten met een uitsteekvormpje,in de vorm van een ster, hun heksenhoed stempelen.


Alle peuters hebben hun eigen symbooltje die gebruikt wordt op hun stoel, hun kapstok,...
Dat hebben ze nog niet zolang en om dit verder in te oefenen had ik een spelletje bedacht.
Ik heb mij gebaseerd op het prentenboek 'Spookje Sparatacus'.
Op de buik van het spookje heb ik het symbool van de peuters gezet. Ze moesten hun symbool zoeken en bij het kasteel leggen. Sommige peuters kenden zelfs al de symbolen van de andere peuters.
Nadat het spel 2 keer gespeeld was hebben we alle spookjes op gekleefd. Samen met de peuters heb ik een plaatsje uitgezocht in de inkomhal, waar we het blad konden ophangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten