zaterdag 8 november 2014

Thema 'Naar school'

Dit is mijn eerste blogbericht na een lange tijd!
Ook in het kinderdagverblijf waar ik werk wordt er met thema's gewerkt.

In september kwam het thema 'Naar school' aan bod.

Bij het inleiden van het thema heb ik gekozen om samen met de peuters te kijken wat er allemaal in hun schooltas moet. Er waren toen enkele peuters die bijna naar school gingen en vooral voor hen vond ik dit interessant.

Ik bracht een klein rugzakje mee met daarin een appel, een koek, een brooddoos, een flesje water en een luier.
Alles werd een voor een uit het rugzakje gehaald en benoemd: 'Wat is dit?', 'Wat steken we in de brooddoos?', 'Wanneer eten we de appel op? Als het speeltijd is',..'

Naast het kinderdagverblijf is er een school. De peutergroep kijkt uit op de speelplaats van de kleuters. Tijdens de waarneming ging net de bel en was het speeltijd. Op die manier zagen de peuters meteen wat ik bedoelde met 'speeltijd' :).

Na de waarneming werd alles uitgestald op een tafeltje in de inkom van het kinderdagverblijf.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten