zondag 2 januari 2011

Stage 'Kerstmis'

Tijdens mijn stage rond Kerstmis heb ik het verhaal mijn 'Kerstopa' verteld. Hieronder vind je de korte inhoud van het verhaal.

Met zijn ouders en met opa woont een kleine jongen in het hoge Noorden, dicht bij het huis van de Kerstman. De jongen en zijn opa zijn altijd samen. Tot de Kerstman op een dag met pensioen gaat en aan opa vraagt om de nieuwe Kerstman te worden. De jongen voelt zich in de steek gelaten en loopt weg. Hij is verschrikkelijk kwaad en verdrietig tegelijk. Op Kerstnacht begrijpt hij dat opa en hij voor altijd vrienden blijven.

Het verhaal is grotendeels vertelt uit het standpunt van de jongen (ik-persoon). Het boek heeft een groot formaat, zodat de kinderen de prenten goed kunnen zien. Dit heeft voor mij een grote meerwaarde aan het boek.
De reacties van de kleuters op het verhaal waren heel positief. Zelf vind ik het ook een heel mooi verhaal, een echte aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten