zondag 4 juli 2010

Stage BC 'Naar Bed' (vervolg 1)

Verrijking van de hoeken


Ik heb de poppenhoek, puzzelhoek en de boekenhoek verrijkt.
In de poppenhoek heb ik gezorgd voor een beautycase met allerlei voorwerpen in waar de kinderen in de poppenhoek mee kunnen spelen.
Het bedje in de poppenhoek heb ik zelf gemaakt. Het bedje zelf is een wijnkistje en bovenaan zie je het deksel ervan, dat maakt van het bed een hemelbed. De staafjes die het deksel omhooghouden zijn restjes hout. De gordijnen, lakentjes en het kussentje zijn gemaakt van restjes stof.
(De eerste zin van deze alinea komt telkens naast de foto te staan, ook al neem ik enkele spaties naar onder. Bij het bekijken van het blogbericht komt de zin steeds terug naast de foto te staan. Mijn excuses hiervoor.)








Ik heb alle puzzels uit de puzzelhoek zelf gemaakt.




























Dit zijn de boeken die ik gebruikt heb om de boekenhoek te verrijken:

Het nevenverhaal 'Monsters bestaan niet en hoofdverhaal 'Boem, het wakkere Slaapschaap'.





'Welterusten beertje' en 'Het nachtlampje van Jules'.







De boekjes 'Zonnetje waar slaap jij toch?' en 'Zoé en Theo gaan naar bed'.





'Slaaplekker, kleine muis!' en 'Slaap lekker lieve kleine dinosaurus'. Het boek van de dinosaurussen heb ik speciaal gekozen omdat de kleuters net geleerd hadden over dino's. Ze waren heel erg gefascineerd door de dieren en het boek paste toevallig ook nog eens bij mijn B.C. ! Heel wat kleuters hebben dan ook in dat boek gekeken.





De verhalen 'In de maneschijn' en 'In de donkere nacht'.



Tot slot nog de verhalenboeken 'Meneer Beer kan niet slapen' en 'Een monster onder Jaspers bed'.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten