maandag 4 januari 2010

Tussendoorspel

Hallo
Toen ik op stage stond in de Heilige Familie in Tielt, vroeg de kleuterleidster of ik een spelletje wilde doen met de kleuters. Ik kreeg het idee om een memory te maken, rond het opgelegde thema 'Sinterklaas'. Thuis had ik nog een groot bord staan, ik kleefde er lege cd-hoesjes op en drukte verschillende tekeningen rond Sinterklaas af en kleurde die in. Elke tekening werd gelamineerd en een kleefstrip opgehangen. De andere helft van de kleefstrip werd vooraan gekleefd en in het cd-hoesje (zie foto), zo konden de kleuters de tekenigen er zelf ook gemakkelijk afhalen.
De kleuters waren heel erg enthousiast toen ik met het grote bord in de kring ging zitten. Niet elke kleuter vond 2 dezelfde tekeningen en daardoor kon iedereen aan de beurt komen.
Ik vond het leuk om te zien hoe aandachtig de kleuters zaten te kijken en de momenten waarop ze vol spanning zaten te wachten tot er 2 dezelfde tekeningen werden gevonden.
Dit zijn enkele foto's van mijn 'Sinterklaas memory bord'.









xje
Delphine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten