maandag 4 januari 2010

2-daagse

Hallo

Voor het vak Muzisch grondhouding zijn we op 2-daagse geweest naar Westmalle. We hebben daar kennisgemaakt met de 4 beeldaspecten: beeld, bewegingsexpressie, drama en muzisch taalgebruik. We deden dit door verschillende opdrachten uit te voeren zoals:

Beeld

We moesten in het bos een kunstwerkje maken met het materiaal uit de natuur. Rond het kunstwerkje moesten we ook een betekenis verzinnen. Er moesten ook zoveel mogelijk beeldaspecten in ons kunstwerk zitten deze zijn: kleur, licht, textuur, vorm, compositie ruimte en lijn.

Bewegingsexpressie

De vier componenten van de natuur moesten we uitbeelden, deze zijn: vuur, water, lucht en aarde. Wanneer we de bewegingen moesten doen moesten we rekening houden met ruimte, ver uit elkaar gaan staan, dicht tegen elkaar gaan staan Ook snelheid en kracht kwamen aanbod.

Drama

Toen we binnen kwamen moesten we met de hele groep in een kring gaan staan. De opdracht was om met een stok van alles uit te beelden. We kregen strookjes waarop verschillende situaties stonden, die we in groepjes van moesten uitbeelden. De tak kon worden gebruikt als ‘tandenborstel’ enz..

Muzisch taalgebruik

We werden verdeelt in groepjes. De eerste opdracht die we kregen was, ons potje natuur voorstellen aan de andere uit ons groepje. In mijn potje natuur zaten eikeltjes. Dus dan heb ik het woord eikel verticaal geschreven en dan bij elke letter de rest van een woord aan geschreven.

Eenvoudig: Ik heb geen moeilijk karakter en kan mij meestal goed aanpassen.
Impulsief: Soms wil ik dingen zo vlug mogelijk doe en denk ik vooraf niet hoe ik het zal doen. Het kan ook zijn dat ik er soms eens iets uit floep zonder dat ik erbij nadenk.
Klaarstaan: Ik wil altijd het beste voor de mensen die ik graag zie. Ik zal er dan ook zoveel mogelijk voorzorgen dat ze zich goed voelen.
Eerlijk: “Eerlijkheid duurt nog altijd het langst !!”, en daar zal ik mij zoveel mogelijk aan houden.
Lachen: Ik heb meestal altijd een glimlach op mijn gezicht.
Sociaal: Ik heb graag mensen om mij heen.

De opdracht was om een gedicht te schrijven rond de herfst. Wij hebben een bolster gekozen en dit verwerkt in een liefdesgedicht:

liefde is als een bolster,

Begint bij kleine dingen
Onverwachts maar toch zo intens
Leuke dingen doen
Samenhorigheid
Teder
Eerlijk zijn tegenover elkaar maar het is belangrijkste is toch
Respect wederzijds respect.
ieder heeft een ruwe bolster maar het is de binnenkant die telt.








Dit is een groepsfoto die we 's avonds genomen hebben in een kamer.





Daaag !
Delphine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten